Groene vingers gezocht!

662504b878050057ec48969b65973fc7

Als ik denk aan een mooie tuin, dan denk ik aan een tuin zoals je die ziet op de foto. Veel groen, veel kleur en overal fladderende vlinders en fluitende vogeltjes.Onze tuin is alles behalve groen en kleurrijk! Maar zou het wel werken zo’n tuin als op de foto bij ons? Eerlijk gezegd denk ik van niet, want als zelfs de cactussen het loodje leggen, de gesnoeide kleine boompjes in de voortuin geen bladeren meer krijgen en omwaaien….kun je je afvragen of zo’n prachtige tuin het waard is om door 2 mensen zonder groene vingers te laten onderhouden. We zitten momenteel in een bedenkfase……wat willen we met onze tuin? Onze tuin bestaat momenteel uit tegels, tegels en tegels. Willen we gras en een speeltoestel voor de kinderen? Willen we een nette tuin met een paar strakke buxusstruikjes? Willen we de tegels laten liggen? Ik weet wel wat ik mooi vind, maar ik weet ook dat ik totaal geen groene vingers heb en me alleen maar kapot sta te ergeren als ik de klimop van de buurman sta bij te knippen. Op Pinterest komen de prachtigste tuinen voorbij waar ik alleen maar van kan dromen. Het zou zo’n meerwaarde zijn om je koffie te drinken omringt door de mooiste bloemen. Dat je door je raam naar buiten kijkt en er een glimlach op je gezicht komt omdat er een vlinder neerstrijkt op je lavendel. Ik fantaseer ondertussen verder, want deze realist weet ook wel dat het nog heeeeeeel lang zal duren voordat er überhaupt een tegel zal worden opgeraapt! Rest mij nog de vraag…..hoe ziet jouw tuin eruit vandaag?

6 gedachtes over “Groene vingers gezocht!

  1. Hier ook twee stadskinderen die plots een tuin hebben! Maar wat ik bedacht blijkt redelijk geniaal: we maken er (althans gedeeltelijk) gewoon een bloemenweide van. Waarom geniaal: het is goed voor je grond, het vraagt geen onderhoud en het is prachtig. En hier en daar maai je een stukje af en dat nodigt zo uit om je er neer te vleien met de kindekes!

    Like

  2. Leuk! Ik denk dat sommig buren ons wel een beetje scheef bekijken want wij laten alle madeliefjes en paardenbloemen en klaver bloemetjes staan. Kan ik hier een foto’ke posten? Anders maak ik er meteen een postje van in mijn blog en laat ik je weten als het verschijnt.

    Like

  3. Wat een leuk en vooral herkenbaar blogje. Herkenbaar omdat ook hier de groene vingers achterblijven. Wij hebben dan ook maar een gedeeltelijk groene tuin. Lees; betegeld, bevlonderd en met een klein strookje groen, waar voornamelijk alleen onderhoudsvriendelijke bloemen en planten een plekje hebben, zoals hortensias (zeer makkelijke struiken), vlinderstruiken en jasmijnstruiken. Die bloemenzee, met geurende en heerlijk groen, fris gras onder de voeten, lijkt ook mij wel fijn moet ik toegeven. Echter in realiteit betekent zo’n bloemenzee ook vaak veel wespen, muggen en andere insecten die me om de oren vliegen. Daar hou ik nou ook weer niet van 😦

    Like

Geef een reactie

