Deze mama zoekt een baan!

passionSinds 1 augustus ben ik weer op zoek naar een baan en dat is knap lastig merk ik nu! Ze zoeken tegenwoordig mensen voor contracten van NUL uur. (hoe declareer je dan de kinderopvang?) Daarnaast is flexibel een eigenschap die ik zo ongeveer bij alle vacatures tegenkom. (flexibel met 2 kinderen? Hahahaha!) Ik ben gewoon op zoek naar een baan voor 3 dagen in de week. Is dat nou echt zo moeilijk? Ja! Want de concurrentie is moordend! Vandaag een afwijzing gekregen….al wist ik dat dit een beetje te hoog gegrepen was. Beleidsmedewerker onderwijs en welzorg voor de overheid. Het klonk ook wel erg chique en ik begon al lichtelijk te transpireren toen ik googlede op de functie en niets anders zag dan mantelpakjes. Desalniettemin is mijn start als werkzoekende ook wel weer heel spannend. Waar kom ik terecht? Ga ik mijn baan leuk vinden? Ga ik de collega’s leuk vinden? Het is voor mij ook wel een hele uitdaging moet ik zeggen, want ik ben OF leidster kinderopvang OF leerkracht basisonderwijs. Voor andere banen heb ik gewoonweg geen papieren of werkervaring. Ja ik heb 10 jaar lang werkervaring in de verkoop van vis, brood, kaas en telefoons, maar of ik daar nu een carrièreswitch voor wil maken? Net weer 2 sollicitaties de deur uit gedaan en tussen het solliciteren door nog het huis schoonmaken en de koffers pakken, want jawel…..plannen gewijzigd….ook wij gaan nog even lekker op vakantie met ons gezinnetje en wat kijken we daar naar uit! Eerst eens even genieten van Italië en daarna zien we wel weer verder!

4 gedachtes over “Deze mama zoekt een baan!

Plaats een reactie